niedziela, 11 stycznia 2015

"Jak nauczyć się języka obcego" - poradnik od Sprachcaffe

Co prawda, już pod koniec grudnia informowałam na Facebooku o pojawieniu się poradnika w sieci, ale w sumie post z FB mógł komuś umknąć, a na blogu zawsze łatwiej go odnaleźć ;).

O pomoc w tworzeniu poradnika zostałam poproszona jakoś na początku zeszłych wakacji. Jako że nigdy nie uczestniczyłam w podobnym projekcie, a byłam ciekawa co z tego wyjdzie, to chętnie wysłałam swoje porady do redakcji strony Sprachcaffe.

W tworzeniu poradnika wzięło udział w sumie 45 blogerów piszących o różnych językach, głównie tych najbardziej popularnych, ale na japoński też znalazło się ciut miejsca ;).

Nie ma co się dłużej rozpisywać jak to wygląda, to trzeba po prostu zobaczyć.

Link do poradnika (jest całkowicie za darmo): klik

Link do blogów autorów poradnika i stron partnerskich: klik

Moje porady są na stronach 74-76.

8 komentarzy:

  1. Ja języka nauczyłam się będąc 5 miesięcy za granicą. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez wątpienia najlepiej przyswaja się język będąc otoczonym przez jego rodzimych użytkowników ;). Oczywiście samo obcowanie z "nejtiwami", bez standardowej nauki, daje niewiele.

      Usuń
  2. fajowy poradnik! Szkoda, ze tylko 2 wywiady na temat japońskiego...;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :). No niestety, jest mało blogów o samym japońskim, więc siłą rzeczy w poradniku japoński zajmuje mało miejsca, ale ważne, że jest :D!

      Usuń
  3. Bardzo fajny poradnik. Tylko chyba z podanym w poradniku http://poki.maikeru.pl/ jest coś nie tak. Nie wiesz może co tam się stało? Świetnie mi się z tego uczyło i szkoda, że nie działa ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem co się stało :(. W chwili odsyłania mojego wywiadu wszystkie linki działały. Strona Maikeru była super i mam nadzieję, że powróci.

      Usuń
  4. nauka przy "nejtiwach" daje najwięcej, pewnie. ale kiedy nie ma takiej możliwości, sporo dają też filmy i nagrania - pod tym tylko warunkiem, że ma się już sporą bazę zwrotów i słów w głowie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, tyle tylko nagrania i filmiki pomagają nam w osłuchaniu się z językiem i sprawdzeniu ile rozumiemy ze słuchu, ale z filmikiem sobie nie pogadamy ;).

      Usuń