środa, 22 marca 2017

Najlepszy small talk ever XD

Jako introwertyk jestem beznadziejna w small talk, ale postanowiłam w końcu zapoznać się z nowymi lektorami - Japończykami. W zeszłym tygodniu poznałam naszą najmłodszą Japonkę, a dziś postanowiłam zagadać do Japończyka. Akurat swoje zajęcia skończyłam nieco wcześniej i czekałam sobie pod salą, aż Japończyk skończy swoje. Tak sobie stoję i czekam, a tu studenci wychodząc z sali podchodzą do mnie i pytają czy mogłabym jakoś dyskretnie powiedzieć Japończykowi, że ma dziurę w spodniach. No git, nie znam gościa, ale myślę sobie, a co tam, będzie przynajmniej o co zagadać :D. Wchodzę do sali i tak wygląda początek naszej rozmowy:
ja: "Dzień dobry, przepraszam, czy jesteś może XYZ- sensei?"
on: "Tak"
ja: "Miło mi poznać, jestem Maria."
on: "A! Maria - sensei! Mi też miło."
ja: "No postanowiłam spotkać się z końcu z nowymi lektorami. ... To może jest dość krępujące, ale ... masz dziurę w spodniach ... na tyłku..."
on: "Tak? O! Faktycznie! Dzięki, będę musiał zszyć :)"

I dalej już jakoś rozmowa zeszła na inne tory i całkiem przyjemnie się rozmawiało :). Okazało się, że to wyjątkowo sympatryczny facet, ale do tej pory nigdy nie zapoznawałam się z nikim w ten sposób i mam nadzieję, że był to ostatni raz XD.

2 komentarze:

  1. Hej,interesuje się Japonią i chciała bym iść kiedyś na japonistykę :3 Ostatnio przypadkiem trafiłam na Pani bloga,jest świetny i chyba się uzależniłam od czytania go ;D Niedługo kończę gimnazjum , zastanawiam się jaki profil w liceum wybrać by pasował do tego kierunku studiów.Jestem humanistką,jakiś tam talent artystyczny chyba też mam - myślałam nad fotografem,ale w połączeniu z japonistyką wychodzą dwa niepewne zawody.Co Pani o tym myśli? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za moich czasów był jedynie profil ogólny i językowy (ja byłam na ogólnym) i każdy sam, niezależnie od profilu uczył się pod wybrany przez siebie kierunek. Obecnie nie ma egzaminów wstępnych, a jedynie liczą się wyniki z matury, dlatego moim zdaniem najlepiej wybrać taki profil, jaki w tym momencie Cię interesuje, a potem po prostu przysiąść do matury z wybranych przedmiotów tak by ilość % pozwalała na dostanie się na studia.

      Usuń