poniedziałek, 12 października 2015

"Nie będziesz mieć blogów cudzych przede mną" :D

Pewnie po przeczytaniu tytułu tego posta, część osób zrobiła wielkie oczy, ale już tłumaczę, to hasło jakie rzuciła dziś jedna ze studentek na naszych zajęciach ^^. Dziś było krótko (2 zajęcia + dyżur), ale i tak się działo, głównie na zajęciach z 3 rokiem ;). Na początku było moje wielkie zdziwienie, gdy zobaczyłam jaką w tym roku przydzielono mi salę. Dostałam w pełni skomputeryzowaną, z tablica multimedialną i w ogóle cud miód :D. Co prawda aż tak wypasionej nie potrzebuję i pisanie testów będzie nieco kłopotliwe, ale myślę, że uda nam się odpowiednio wykorzystać taką salę :). I nie mam na myśli przeglądania na necie zdjęć jedzenia. Ehhh głodne studenty. Minus z komputera dla każdego studenta jest też taki, że podczas omawiania dzisiejszego tekstu i dyskusji, niektórzy na bieżąco wyszukiwali zagadnienia z tekstu (lub skojarzenia z zagadnieniami). I tak mówiąc o 桜色 (sakura iro), czyli odmianie koloru różowego, nagle na jednym z monitorów widzę zdjęcia "majtkowego różu" przedstawionego na różowych gaciach XD. 
Z kolei jak mówiliśmy o zaimkach pierwszej osoby, to nagle na monitorze zauważyłam, że ktoś przeglądał ten blog. W sumie ok, w końcu jest post o zaimkach, ale zaraz pojawiła się strona innego bloga i tak właśnie padło hasło: "Nie będziesz mieć blogów cudzych przede mną" ;).

Z ciekawych interpretacji nowego słownictwa, to chyba na zawsze zapamiętam pewne tłumaczenie うば桜 (ubazakura), które dalej w lekcji było wyjaśnione m.in. jako きれいなおばあさん (kirei na obaasan - "ładna babcia"), ale nim to tłumaczenie się pojawiło, to jeden ze studentów zapytał o znaczenie tymi słowami: "MILF ですか。" ("Czy to MILF"). Eeeeee yyyyy eeeee nie ^^'. Ale doceniam próbę objaśnienia ;).

Jutro kolejny dzień zajęć i być może kolejne nietypowe pomysły studentów ^^.

2 komentarze:

  1. 毎日の聞き取り50日初級 gdzie w necie moge mp3 i podrecznik sciagnac? Bo szukam i nie widze a jest mega potrzebny. ������

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem i nie mam zamiaru zamieszczać na blogu linków do pirackich skanów czy plików mp3.

      Usuń