czwartek, 21 listopada 2013

Kanji - 後

Co te studenty wymyśliły? XD

Na zajęciach pojawił się znak 後ろ (ushiro - "tył, z tyłu"), który, jak podaje jedna strona, można rozłożyć na czynnik pierwsze jako:
"jeden mały (幺 ) krok (夂) za następnym (彳)" stąd "z tyłu". Ale kto by tam się rozdrabniał i kombinował cokolwiek z tego co mamy obecnie, skoro dawna wersja zapisu bardziej pobudza wyobraźnię. 

Archaiczna wersja wygląda tak:



Ale to antyczna forma wpłynęła na "wymyślanie etymologii":


A co w niej jeden student zobaczył? Ano "surprise buttsex"! XD

Nie widzicie tego? To może obrazek poniżej nieco pomoże.


Co jak co, ale skojarzenie ze znaczeniem poniekąd się zgadza XD

8 komentarzy:

  1. skojarzenie kreatywne :D
    doczepię się tylko małego błędu: ushiro ;)
    ~M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Literówka już poprawiona. Dzięki ;)

      Usuń
  2. haha, boskie! Bardzo mi sie podoba taka skojarzeniowka, zwlaszcza budowanie historii wokol. moja nauczycielka glownie rozklada mi kanji na czesci pierwsze i tyle. ja sobie zwykle cos dopowiadam, a ona ma ubaw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zajęciach takie skojarzeniówki robimy w grupie i nieraz jeden drugiego nakręca, a efekty widać na blogu :D

      Usuń
    2. to jedna z zalet zajec w grupie, zawsze ktos cos wymysli :) ja mam prywatne lekcje i jest super, bo cala uwaga na mnie, ale czasem mi brakuje :) a nauczycielce jako Japonce niektore skojarzenia nie przychodza do glowy :-)

      Usuń
    3. Czasem i w pojedynkę można dać się ponieść. Część z wpisów pochodzi z prywatnych korepetycji ;)

      Usuń
  3. bardzo fajne masz stosunki z uczniami skoro nie krępują się wywlekać takich skojarzeń, o których się mówi zazwyczaj tylko przy bliższych znajomych.:D propsy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tu pewien wpływ na to ma i mój charakter, poczucie humoru jak i wiek, a właściwie wiek na jaki wyglądam. Nie mam problemu by wmieszać się w tłum studentów, więc na pewno nie czują się przy mnie tak skrępowani jak przy starszych lektorach.

      Usuń