sobota, 20 kwietnia 2013

I Dzień Kultury Japonii na UŚ

W ten czwartek (czyli 18 kwietnia) na wydziale anglistyki Uniwersytety Śląskiego, odbył się pierwszy dzień japoński. Byłam zarówno jego współorganizatorem jak i uczestnikiem (prowadziłam wykład o "mushi").

Plan dnia przedstawiał się następująco:

Scena
9:30-10:00 – Uroczyste otwarcie I Dnia Kultury Japonii
10:00-11:00 “KENDO-droga miecza”
12:30-13:00 “UTA- japońskie piosenki”
13:30-14:00 “SADO-ceremonia herbaty”


Klasa
11:00-11:30 “Mushi - czyli co kieruje Japończykami“ - tekst wystąpienia można przeczytać tu: http://naszajaponia.pl/ciekawostki/mushi
11:30-12:00 “Teatr kabuki”
12:00-12:30 “Haiku - dowcip czy pejzaż”
14:00-15:00 “SHODO-kaligrafia”


Korytarz: 10:00-15:00
Pokazy: “Kimono”, “Ceremonia herbaty”, “Książki” itd.

Warsztaty: “Twoje imię po japońsku”, “Origami”, “Tradycyjne gry japońskie”, “Igo”, “Japońska herbata”, “Japońska kuchnia”.

Mimo małej ilości gości, dzień uważam za całkiem udany. Ci którzy byli świetnie się bawili, a i studenci, którzy organizowali warsztaty, pokazy i wykłady, również wydawali się być w świetnych humorach (^_^ ).

Niestety zapomniałam zabrać z domu aparat, więc posłużę się tu oficjalną galerią zdjęć z profilu Instytutu Języka Japońskiego: galeria

Taki dzień najprawdopodobniej będzie organizowany co roku, ponieważ co roku Instytut prowadzi dni kultur z profilów swoich kierunków studiów. Tak więc nic straconego, kto nie był teraz może do nas dołączyć za rok ;)


4 komentarze:

  1. ... szczęka mi opadła, jak przeczytałam co mnie ominęło. Nic nie wiedziałam o tym wydarzeniu, chociaż studiuję w Sosnowcu (na ŚUM), na mieście były gdzieś plakaty??
    Juss

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, jedyne plakaty były w instytucie oraz informacje na stronie www wydziału (i profilu FB) jak i Sosnowca (aczkolwiek nie pamiętam adresu strony). Za rok znowu będzie i wtedy postaramy się o lepszą reklamę, bo sam uniwerek jakoś to słabo to zorganizował.

      Usuń
    2. Postarajcie się to jakoś zareklamować, bo baardzo chciałabym tam być!

      Usuń
    3. Reklama była też na profilu FB: Nasza Japonia. Ale skoro teraz jest ten blog to pewnie w przyszłym roku jakieś informacje pojawią się tutaj odpowiednio wcześnie.

      Usuń